• 0763174138

Villkor Och Bestämmelser

Allmän information

Tack för att du valt Boostkungen; vi värdesätter ditt val.

Du måste vara bekant med och följa lagarna i din jurisdiktion, och genom att använda denna webbplats godkänner du att vara bunden av dessa användarvillkor, returpolicy och återbetalningspolicy, samt alla andra tillämpliga regler och förordningar.

Du lovar att helt förstå och acceptera de tjänster du beställer från Boostkungen.

Om du inte godkänner webbplatsens användarvillkor ska du inte acceptera detta avtal och inte köpa från Boostkungen. Sådana revideringar ändrar och ersätter alla tidigare avtal.

Genom att placera en beställning hos Boostkungen accepterar du automatiskt alla nedan angivna villkor för tjänster, oavsett om du läst dem eller inte.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor för tjänster utan förvarning. Du förväntas läsa alla villkor för tjänster innan du placerar varje beställning för att säkerställa att du är uppdaterad med alla ändringar eller framtida ändringar.

Du kommer endast att använda Boostkungen-webbplatsen på ett sätt som följer alla avtal som ingåtts med Soundcloud/Vine/Pinterest/Youtube/andra sociala medier på deras enskilda sidor för användarvillkor.

Boostkungens priser kan ändras när som helst utan förvarning. Villkoren förblir i kraft vid prisändringar.

Boostkungen garanterar inte leveranstid för några tjänster. Vi erbjuder vår bästa uppskattning för när beställningen kommer att levereras. Detta är endast en uppskattning och Boostkungen kommer inte att återbetala order som behandlas om du anser att det tar för lång tid.

Boostkungen försöker hårt att leverera exakt vad som förväntas av oss av våra återförsäljare. I detta fall förbehåller vi oss rätten att ändra tjänsttyp om vi anser det nödvändigt för att slutföra en order.

Ansvarsfriskrivning: Boostkungen kommer inte att vara ansvarigt för några skador som du eller ditt företag kan lida.

Ansvar: Boostkungen är på inget sätt ansvarigt för något kontosuspendering eller bildradering som utförs av YouTube eller Soundcloud eller Vine eller Pinterest eller andra sociala medier.

Återbetalningspolicy

Efter insättning kan du begära återbetalning av det återstående saldot när som helst genom att be om en återbetalning till din betalningsgateway. Vi återbetalar till din betalningsgateway inom 6-12 timmar. Att få pengar till ditt kort eller bankkonto beror dock på ditt lokala bank eller kortföretag.

Om du lämnar in en tvist eller återkrav mot oss efter en insättning utan någon giltig anledning förbehåller vi oss rätten att avsluta alla framtida beställningar, förbjuda dig från vår webbplats. Vi förbehåller oss också rätten att ta bort alla följare eller gilla-markeringar som vi har levererat till ditt eller din klients Instagram/Facebook/Twitter eller andra sociala mediekonto.

Beställningar som placeras på Boostkungen kommer att återbetalas eller avbrytas om en kund begär det. Du får en återbetalningskredit till ditt Boostkungen-konto om beställningen inte kan levereras.

Förskjutna eller privata kontobeställningar kvalificerar inte för återbetalning. Var noga med att bekräfta varje beställning innan du placerar den.

Bedräglig verksamhet, såsom att använda obehöriga eller stulna kreditkort, kommer att leda till avslutning av ditt konto. Det finns inga undantag.

Använd inte mer än en server samtidigt för samma sida. Vi kan inte ge dig det korrekta antalet följare/gilla-markeringar i det fallet. Vi kommer inte att återbetala dessa beställningar.

 

Återbetalningspolicy

Vi på Boostkungen strävar efter att leverera alla beställningar så snabbt som möjligt. Nedan följer våra riktlinjer för återbetalningar:

  • Försening av leverans: Om en beställning inte kan levereras inom sju (7) dagar från beställningsdatumet har du rätt till en full återbetalning. Kontakta vår kundtjänst för att begära återbetalning.
  • Digitala varor: Eftersom våra produkter är digitala och levereras direkt efter köp, gäller inga återbetalningar efter att en beställning har levererats, oavsett om den har använts eller ej.

Genom att slutföra ett köp godkänner du denna återbetalningspolicy.


Refill Policy - Boostkungen

Upphovsrätt och varumärken

Allt innehåll på denna webbplats skyddas av upphovsrätt; Boostkungen förbehåller sig alla rättigheter. Det är förbjudet att få tillgång till, kopiera eller dela något av innehållet på denna webbplats, inklusive visuellt material. Varumärken och/eller tjänstemärken (inklusive logotyper och designer) som visas på webbplatsen används för att skilja Boostkungen och de produkter och tjänster som erbjuds. Sådana märken får inte användas utan Boostkungens uttryckliga godkännande.


Upphovsrätt och varumärken

Boostkungen strävar vi efter att leverera högsta möjliga kvalitet på våra tjänster och kundnöjdhet. Vi erbjuder en livstidsgaranti på alla våra tjänster, vilket innebär att om du skulle tappa följare, likes, visningar eller andra tjänster som du har köpt från oss, så fyller vi på utan extra kostnad.

Villkor:

  1. Garantin gäller endast för tjänster som köpts direkt via vår officiella webbplats www.boostkungen.se.
  2. För att kunna nyttja garantin behöver du kontakta oss och uppge ditt ordernummer tillsammans med en beskrivning av problemet.
  3. Garantin täcker endast naturliga tapp och gäller inte om kontot stängs av eller tas bort på grund av brott mot plattformens regler.
  4. Boostkungen förbehåller sig rätten att avgöra om en refill är berättigad baserat på de angivna omständigheterna.

Hur du begär en refill:

  • Skicka ett e-postmeddelande till vår supportavdelning med ditt ordernummer och detaljer om tappet.
  • Vi behandlar din förfrågan inom 1-3 arbetsdagar och fyller på de tjänster som saknas.

Vi på Boostkungen är dedikerade till att ge dig en trygg och pålitlig upplevelse. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor!

Boostkungen 👑

ALLMÄNNA VILLKOR KONTOKREDIT WP 20240701 1 (2) 1. DEFINITIONER 1.1 Nedan angivna begrepp ska ha följande innebörd: Avtalet: Detta avtal med allmänna villkor. Delbetalningsköp: Köp för vilket särskilda villkor gäller enligt vad som anges i Avtalet. Flexibel delbetalning: Köp för vilket generella villkor gäller enligt vad som anges i Avtalet. Förfallodag: Den dag som betalning ska vara Svea senast tillhanda och som anges i respektive avisering från Svea. Konto: Kontohavarens konto hos Svea för beviljade konto krediter vid köp av varor eller tjänster. Kontohavare: Konsument som beviljats kontokredit av Svea vid köp av varor eller tjänster. Kontokrediten: Kontohavarens vid var tid utestående kredit inklusive de räntor, avgifter och andra kostnader som gäller för krediten som Kontohavaren bär betalningsansvaret för. Kreditsökande: Konsument som ansökt om en kontokredit hos Svea. Månadsavisering: Den månad Kontohavaren enligt Avtalet ska erlägga betalning. Om inget särskilt avtalats är den första aviseringsmånaden den kalendermånad som infaller efter månad i vilken debitering skett för inköp. Månadsbelopp: Det belopp, innefattande administrations avgift, amortering och ränta, som kontohavaren månadsvis ska betala. SEKKI: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation. Svea: Kreditgivaren Svea Bank AB (publ), org.nr 5561587634 2. TYP AV KREDIT 2.1 Kontokredit utan säkerhet. 3. BEVILJANDE AV KREDIT, KREDITBELOPP OCH RÄNTA OCH AVGIFTER 3.1 Kontokrediten kan beviljas vid varje tillfälle som Kreditsö kanden ansöker om en kredit i samband med köp av varor eller tjänster. Svea genomför en sedvanlig kreditprövning vid varje ansökningstillfälle och förbehåller sig rätten att begränsa det sökta kreditbeloppet, ändra återbetalningstid eller avslå ansökan. 3.2 Då ansökan om Kontokredit beviljats av Svea har bindande avtal träffats mellan Svea och Kreditsökanden. Kreditsökanden benämns efter det att bindande avtal har ingåtts för Kontohavaren. 3.3 Beviljat kreditbelopp och återbetalningstid framgår av Avtalets generella villkor eller, i samband med Delbetal ningsköp, särskilda villkor för Delbetalningsköp. Utnyttjad kredit får aldrig överskrida beviljat kreditbelopp. 3.4 På vid varje tid aktuell Kontokredit utgår ränta och avgifter enligt Avtalet. 4. KONTOKREDITENS ÅTERBETALNINGSTID 4.1 Kontokreditens återbetalningstid bestäms av hur stora delbetalningar Kontohavaren väljer att göra. Om Konto havaren betalar ett högre belopp än vad som framgår av aviseringen så kommer månadsaviseringen fortsatt uppgå till samma belopp som tidigare men med motsvarande förkortad löptid. 4.2 Om Kontohavaren utnyttjar sin ångerrätt beträffande köpet upphör kreditavtalet att gälla. 5 . SÄRSKILDA VILLKOR FÖR DELBETALNINGSKÖP 5.1 Utestående Kredit hänförlig till Delbetalningsköp återbetalas genom månadsvisa amorteringar enligt annuitetsmodell med den återbetalningstid som framgår av Avtalets särskilda villkor för Delbetalningsköp på Avtalets första sida. Amorteringen utgörs av skillnaden mellan å ena sidan månadsbeloppet och å andra sidan ränta och avgifter. Betalningarna uppgår till lika stora Månadsbelopp och beräknas så att kreditbeloppet är till fullo återbetalt inom den avtalade återbetalningstiden. 5.2 På månadsavierna som skickas ut före påföljande be talningsperiod anges när betalning senast ska ske samt det lägsta belopp som ska betalas för att de särskilda villkoren för Delbetalningsköp ska gälla. 5.3 Om betalning erläggs efter angiven betalningsdag eller till lägre belopp upphör delbetalningsvillkoren för Krediten och de generella betalningsvillkoren tillämpas i stället på kvarstående utnyttjad kredit. Den därefter gällande räntan, effektiva räntan, avbetalningsbeloppet och kostnaderna anges på Avtalets första sida under rubriken ”Generella vill kor”. Den effektiva räntan förtydligas även i den till Avtalet bifogade SEKKIblanketten. 6. BETALNING OCH AVISERING 6.1 Svea tillhandahåller information om vilket belopp som ska erläggas samt hur och när det ska ske. Informationen lämnas i god tid före det att beloppet senast ska vara betalt. 6.2 Antal betalningar och Månadsbelopp enligt ovan kan komma att ändras om; a) särskilda villkor för Delbetalningsköp upphör att gälla enligt punkt 5.3, b) Svea enligt punkt 7.2 ändrar räntan för Kontokrediten, c) Kontohavaren utnyttjar möjligheten att lösa Kontokrediten i förtid, d) avgifter eller kostnader påförs Kontokrediten eller e) betalningsanstånd eller uppgörelse om tillfällig betal ningsbefrielse träffas. 6.3 Vid det första betalningstillfället kan uppläggningsavgift tillkomma i enlighet med Avtalet. 6.4 Administrationsavgift kan tillkomma vid var aviseringstill fälle utöver avtalat Månadsbelopp. 6.5 Betalning ska vara Svea tillhanda senast på Förfallo dagen. Erlagd betalning avräknas i följande ordning: ränta, avgifter och amortering. 6.6 För de fall Kontohavaren kan använda ledigt kreditut rymme för annat än det ursprungliga inköpet förbinder sig Kontohavaren genom påtecknande och signering av uttagsorder att betala den del av Kontokrediten som inte hänför till det ursprungliga köpet i enlighet med Avtalets generella villkor. 6.7 Har tillgängligt kreditutrymme för Kontokrediten över skridits ska Kontohavaren, utöver sedvanlig betalning enligt Avtalet, betala skillnaden mellan skuldsaldot innefattande dröjsmålsräntor och avgifter och godkänt kreditutrymme, samtidigt med påföljande ordinarie månadsbetalning. Om kreditgränsen överskrids kan övertrasseringsavgift och över trasseringsränta tillkomma. Överskridande av kreditgränsen kan också föranleda spärr mot vidare användning av Konto krediten samt uppsägning och begäran om förtida betalning enligt punkterna 11 och 12. 6.8 Kontohavaren har rätt att regelbundet få kontoutdrag som visar vilken period det avser, föregående kontoutdrags utgående datum och saldo, köp och datum för dessa, betalningar och datum för betalningarna, det nya saldot, den kreditränta och de avgifter som tillämpats för perioden och det belopp som Kontohavaren är skyldig att betala. 7. RÄNTA 7.1 Ränta beräknas på Kontokrediten från och med dagen för köp till dess full återbetalning sker. Den räntesats som gäller för Kontokrediten anges i Avtalet i samband med att Kontokrediten beviljas, se dock 7.2. 7.2 I den utsträckning det motiveras av kreditpolitiska beslut, ändrade upplåningskostnader för Svea eller andra kostnadsökningar som Svea inte skäligen kunde förutse när Kontokrediten beviljades, får Svea ändra räntesatsen för Kontokrediten. Svea tillämpar ovanstående villkor även till Kontohavarens förmån. 7.3 Om betalning av kapital, ränta eller avgifter inte erhållits senast det datum som angivits vid var aviseringstillfälle tillkommer det dröjsmålsränta med 2 % per månad på det obetalda beloppet från Förfallodagen till dess full betalning sker. På belopp som inte har förfallit utgår ränta enligt Avtalet. 8. EFFEKTIV RÄNTA 8.1 Med effektiv ränta avses kreditkostnaden (ränta, avgifter och andra kostnader som Kontohavaren ska betala med anledning av Kontokrediten) angiven som en årlig ränta beräknad på kreditbeloppet, med hänsyn tagen till delbetal ningar som ska ske under kredittiden. 8.2 Den effektiva räntan för Kontokrediten beräknas enligt de riktlinjer som getts ut av Konsumentverket och framgår av Avtalet. 9. AVGIFTER OCH KOSTNADER 9.1 Kontohavaren är skyldig att utöver ränta, administrations avgift och uppläggningsavgift betala särskilda avgifter till Svea, samt i förekommande fall, återföringsavgift, övertras seringsavgift och förseningsavgift i enlighet med vid var tid gällande prislista. Prislista för närvarande. Förseningsavgift 145 kronor Påminnelseavgift 60 kronor Återföringsavgift 195 kronor Dröjsmålsränta 2 % i månaden på aviserat belopp Övertrasseringsavgift 85 kronor 9.2 Svea får när som helst under Kontokreditens löptid ändra de avtalade avgifterna i den mån Sveas kostnader ökat eller minskat för den åtgärd avgiften ska täcka. 9.3 Om betalning inte kommit Svea tillhanda på Förfallo dagen utgår förseningsavgift och lagstadgad avgift för betalningspåminnelse. 10. UNDERRÄTTELSE OM ÄNDRING AV RÄNTA OCH AVGIFTER 10.1 Svea ska genom brev, epost eller på annat sätt under rätta Kontohavaren om beslutade ränte och avgiftsändring ar innan dessa träder i kraft. Vid ränteändring som beror på ändring i en referensränta som Svea inte har något bestäm mande inflytande över får Kontohavaren istället underrättas periodvis. Information om ny referensränta lämnas på Sveas hemsida svea.com. Ändringar kan avse såväl höjningar som sänkningar av räntor och avgifter. 11. UPPSÄGNING SAMT SPÄRR MOT VIDARE ANVÄNDNING 11.1 Svea äger rätt att, för det fall skuld saknas, med iakttagande av en uppsägningstid om två månader säga upp Avtalet genom att lämna skriftligt meddelande därom till Kontohavaren. 11.2 Kontohavaren äger rätt att när denne så önskar säga upp Avtalet och betala hela Kontokrediten. Uppsägningen ska ske skriftligen till Svea. 11.3 Svea äger rätt att omgående spärra Kontokrediten från vidare utnyttjande då uppsägning skett av någon av parterna eller om Kontohavaren gjort sig skyldig till väsentligt avtals brott, missbrukat eller övertrasserat Kontot eller om Svea har skälig anledning att anta att Kontohavaren inte kommer att fullgöra sina åtaganden enligt Avtalet. 11.4 Svea äger rätt att säga upp Avtalet till omedelbart upphörande om minst 12 månader förflutit från det Konto havaren senast utnyttjade Kontokrediten och ingen skuld f inns på Kontokrediten. 11.5 Efter uppsägning enligt denna punkt gäller Avtalet i tillämpliga delar så länge skuld kvarstår. 12. UPPSÄGNING TILL FÖRTIDA BETALNING 12.1 Svea får säga upp Kontokrediten och begära betalning i förtid om; a) Kontohavaren är sedan mer än en månad i dröjsmål med betalning som överstiger 10 % av Kontokrediten eller b) Kontohavaren är sedan mer än en månad i dröjsmål med betalning av belopp som överstiger 5 % av Kontokrediten och dröjsmålet avser två eller flera poster som förfallit vid olika tidpunkter, eller c) Kontohavaren är på något annat sätt i väsentligt dröjsmål med betalning, eller d) det står klart att Kontohavaren genom att avvika, skaffa undan egendom eller förfara på något annat sätt undandrar sig att betala Krediten. 12.2 Har Svea begärt betalning i förtid enligt punkterna 12.1 a), b) eller c) gäller en uppsägningstid om en månad räknat från den tidpunkt Svea sänder rekommenderat brev med meddelande om uppsägningen till Kontohavaren eller upp sägningen på annat sätt kommer Kontohavaren tillhanda. 12.3 Har Svea begärt betalning i förtid enligt punkterna 12.1 a), b) eller c) är Kontohavaren ändå inte skyldig att betala i förtid om Kontohavaren före utgången av uppsägningstiden betalar vad som förfallit jämte upplupen dröjsmålsränta samt avgifter. Detsamma gäller om Kontohavaren vid uppsägning enligt punkten 12.1 d) genast efter uppsägning en eller inom medgiven uppsägningstid ställer godtagbar säkerhet för skulden. Har Kontohavaren tidigare befriats från skyldigheten att betala skulden i förtid gäller inte denna bestämmelse. 12.4 Kontohavaren har alltid rätt att helt eller delvis utan extra kostnad betala Krediten i förtid. 12.5 Efter uppsägning enligt denna punkt gäller Avtalet i tillämpliga delar så länge skuld kvarstår. 13. ANSVAR VID REKLAMATION 13.1 Säljare, butik eller annan samarbetspartner till Svea som tillhandahållit eller förmedlat tjänster eller varor som betalats med hjälp av Kontokrediten, ansvarar gentemot kund enligt gällande lagstiftning. 13.2 Reklamation avseende köpt eller förmedlad vara eller tjänst, från Säljare, butik eller samarbetspartner, ska ske till Säljaren , butiken eller samarbetspartner. Svea ansvarar dock enligt 29 § konsumentkreditlagen (2010:1846), vilket innebär att Kontohavaren kan framföra samma invändningar mot Svea som mot Säljaren. Om Kontohavaren på grund av köpet har anspråk på återbetalning, skadestånd eller annan penningprestation, svarar Svea lika med Säljaren för att anspråket fullgörs. Svea är dock inte skyldig att betala mer än vad som har mottagits av Kontohavaren med anledning av Kontokrediten. 14. MEDDELANDEN 14.1 Meddelande och information till Kontohavare får skick as med vanligt eller rekommenderat brev. Meddelande kan även skickas via Sveas Internettjänst, epost, sms eller annan elektronisk kommunikation. Meddelande kan i vissa fall även lämnas via telefon. 14.2 Meddelande via vanligt eller rekommenderat brev anses ha nått Kontohavaren senast sju (7) bankdagar efter avsändandet om meddelandet har skickats till den adress som Kontohavaren uppgett för Svea eller som annars är känd för Svea. 14.3 Meddelande via Sveas internettjänst, epost, sms eller annan elektronisk kommunikation anses ha nått Kontoha varen senast nästa bankdag, om meddelandet har skickats till den epostadress eller det mobiltelefonnummer som Kontohavaren uppgett för Svea 14.4 Kontohavaren ska underrätta Svea om ändring av adress, telefonnummer samt epostadress. 15. BEGRÄNSNING AV SVEAS ANSVAR 15.1 Svea är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, lockout, blockad, bojkott, epidemi, pandemi, naturkatastrofer, anvisningar och regler från kortföretag eller banker, avbrott och störningar i elnät, telefonledningar, Internetförbindelser och datautrust ning eller annan liknande omständighet utom Sveas kontroll. Förbehållet om strejk, lockout, blockad eller bojkott gäller även om Svea är föremål för eller vidtar sådan konfliktåt gärd. Svea svarar endast för direkt skada som uppkommer genom vårdslöshet. Inte i något fall svarar Svea för indirekt skada. 16. ÖVERLÅTELSE 16.1 Svea får överlåta eller pantsätta sin fordran mot Konto havaren till annan. Kontohavaren får inte, utan Sveas skrift liga medgivande, överföra sina skyldigheter eller rättigheter enligt Avtalet till annan.

ALLMÄNNA VILLKOR KONTOKREDIT WP 20240701 2 (2) 17. KLAGOMÅL OCH TVISTER 17.1 Klagomål kan lämnas skriftligen till klagomal@svea. com eller muntligen till Sveas klagomålsavdelning telefon 08514 931 13. Svea hanterar klagomål enligt Finansinspek tionens Allmänna Råd (FFFS 2002:23) om klagomålshantering för finansiella tjänster till konsumenter. 17.2 Svea följer lag (2015:671) om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden. Det innebär att Svea kommer att delta vid en eventuell tvistlösning hos en nämnd för alterna tiv tvistlösning, t.ex. Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Allmänna reklamationsnämnden (ARN) Box 174 101 23 Stockholm 08508 860 00 www.arn.se Kontohavaren kan även få hjälp med rådgivning via Konsumenternas Bank och finansbyrå och den kommunala konsumentvägledningen. Konsumenternas Bank- och finansbyrå Box 242 15 104 51 Stockholm 020022 58 00 www.konsumenternas.se 17.3 Om Svea sökt Kontohavare i mål om betalningsföreläggande och Kontohavaren inte kunnat delges ansökan har Svea rätt att påkalla att tvisten avgörs av Stockholms tingsrätt. Har Kontohavaren till Svea skriftligen bestritt kravet ska tvisten prövas av den domstol som enligt 10 kapitlet rättegångsbalken är laga domstol. 18. BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER 18.1 Behandling av personuppgifter omfattas av bestämmel serna i EU:s Dataskyddsförordning 2016/679. 18.2 Svea behandlar personuppgifter om Kontohavaren, inklusive uppgifter om vem denne är, kontaktuppgifter samt ekonomiska situation och betalningshistorik. Uppgifterna inhämtas främst från Kontohavaren. 18.3 Personuppgifterna behandlas för att fullgöra detta avtal där Kontohavaren och Svea är parter. 18.4 Svea avser att behandla Kontohavarens personupp gifter i syfte att administrera och fullgöra avtalsförhållandet, fullgöra föreskriven skyldighet att lämna uppgifter till myndigheter eller sådana skyldigheter som kan följa av lagar och förordningar. Uppgifterna kan även komma att användas för marknads och kundanalys, riskhantering och produktutveckling. 18.5 Svea kan komma att överföra till, eller dela Konto havarens information med, utvalda tredjeparter. Svea vidtar alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att Kontohavarens data hanteras säkert och med en adekvat skyddsnivå vid överföring till eller delning med sådana utvalda tredjeparter. Exempel på sådana parter kan vara andra bolag inom Sveakoncernen, kreditupplysnings företag och myndigheter. 18.6 Kontohavaren har rätt att få information om de person uppgifter om denne som behandlas av Svea. 18.7 Kontohavaren har rätt att begära rättelse, radering, begränsad behandling eller rikta annan invändning mot behandling av personuppgifterna. Sådan begäran ska prövas och Svea kan vara av uppfattningen att personuppgifts behandlingen ska fortgå utan rättelse, radering eller begränsning. 18.8 Kontohavaren har rätt att överklaga behandlingen till Integritetsskyddsmyndigheten som är tillsynsmyndighet för personuppgiftsbehandling. 18.9 Svea lagrar personuppgifter så länge som det är nödvändigt för att uppfylla avtalsenliga skyldigheter mot Kontohavaren och så länge det krävs för att efterleva lagar och förordningar samt för att möjliggöra myndighetsinspek tion eller är nödvändigt för andra berättigade intressen. När personuppgifter lagras för andra syften än att uppfylla avtalsenliga skyldigheter lagras informationen så länge som det är tillåtet för att uppfylla Sveas berättigande intressen och/eller inom lagstadgad tid för respektive syfte. 18.10 Sveas kundregister och andra uppgifter Svea har om Kontohavaren skyddas av banksekretess enligt Lag (2004:297) om bank och finansieringsrörelse. Personal hos Svea som har tillgång till personuppgifter har lagstadgad och avtalad tystnadsplikt. 18.11 Svea är personuppgiftsansvarig. Kontohavaren kan kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 735 90 00 eller swp@svea.com. 18.12 Dataskyddsombud nås på dataskydd@svea.com. 19. UPPGIFTSLÄMNANDE ENLIGT KREDITUPPLYSNINGSLAGEN 19.1 Uppgifter om Kontokrediten, betalningsförsummelser och kreditmissbruk kan av Svea komma att lämnas bland annat till kreditupplysningsföretag för kreditupplysnings ändamål. Upplysning om uppgiftslämnandet kan erhållas från Svea. 20. MARKNADSFÖRING, ÅNGERRÄTT OCH INFORMATION 20.1 Svea tillhandahåller finansiella tjänster på bland annat den svenska marknaden. Marknadsföringen har utformats i enlighet med Marknadsföringslagen (2008:486). All kommu nikation sker på svenska. Svea kan vid erbjudande om kredit nyttja annat företag, såsom säljare eller butik, för förmedling av Sveas tjänster. Sådan mellanman ska i samband med erbjudande om kredit lämna samma information som Svea lämnar till en potentiell kontohavare, samt ange sin ställning i förhållande till Svea. 20.2 Då Avtal ingåtts genom ett distansavtal gäller Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Distansavtal innebär bland annat att Kontohavaren köpt den f inansiella tjänsten via Internet, epost eller vanlig post utan att fysiskt träffa den som säljer tjänsten. För Krediten gäller Konsumentkreditlagen (2010:1846). 20.3 Enligt konsumentkreditlagen (2010:1846) har Konto havaren rätt att ångra ingånget kreditavtal. Ångerfristen är 14 dagar och räknas från den dag Avtalet om kontokredit ingicks, dock tidigast från den dag då Avtalet om kontokredit kommer Kontohavaren tillhanda. Ångerrätten utnyttjas genom att Kontohavaren inom ångerfristen lämnar eller sänder ett meddelande till Svea. Om Kontohavaren utnyttjar ångerrätten upphör avtalet att gälla och Kontohavare måste snarast och senast 30 dagar från det att meddelande enligt ovan lämnats eller avsänts, återbetala Kontokrediten samt, om Svea begär det, betala ränta på kreditbeloppet. Ränta beräknas i så fall från den dag Kontohavaren fick tillgång till Kontokrediten till och med återbetalningsdagen. Därutöver ska eventuella avgifter, vilka Svea i anledning av Kontokrediten betalat till det allmänna, även återbetalas av Kontohavaren. 20.4 Om Kontohavaren utnyttjar sin ångerrätt av köpet mot Säljaren har Säljaren, i stället för att återbetala motsvarande del av varans pris till Kontohavaren, rätt att överföra be loppet till Svea för Kontohavarens räkning. I och med detta minskar Sveas fordran på Kontohavaren för Kontokrediten med det belopp som Svea erhållit från Säljaren. .Om konto havaren utnyttjar sin ångerrätt av köpet och Säljaren med anledning av det gör återbetalning direkt till Kontohavaren kvarstår ändå Sveas fordran mot Kontohavaren intill dess att Kontohavaren erlägger fullbetalning för köpet enligt Kredit/ kontoavtalet. Det exempel som regleras i villkorsavsnittet är väl när Säljaren reglerar krediten p g a Kontohavarens ångerrätt direkt till Svea. Och den texten är väl mer ett förtydligande av ett ganska självklart förhållande. 20.5 Enligt konsumentkreditlagen (2010:1846) har en kon sument rätt till viss information om den finansiella tjänsten innan avtal ingås. Denna information jämte information om villkoren för Kontokrediten finns tillgängliga dels på https://www.svea.com/kontovillkor dels i den SEKKI som Kontohavaren erhåller inför tecknande av Kontokrediten. Om Kontohavaren har direkta frågor kan dessa även ställas per telefon till Sveas kundtjänst (08514 931 13). 20.6 Kontohavaren uppmärksammas på att en kredit kan innebära en påfrestning på den privata ekonomin. 21. TILLSYNSMYNDIGHET 21.1 Tillsynsmyndighet för Svea är Finansinspektionen, med besöksadress Brunnsgatan 3, Stockholm, postadress Box 7821, 103 97 Stockholm samt telefonnummer 08408 980 00, samt Konsumentverket, med besöksadress Tage Erlander gatan 8A, Karlstad, postadress Box 48, 651 02 Karlstad samt telefonnummer 0771 42 33 00. 22. ANSVAR FÖR OBEHÖRIGA TRANSAKTIONER 22.1 För att Kontohavaren ska kunna administrera sitt konto hos Svea krävs uppkoppling mot internet och att inloggning sker med BankID. Kontohavaren ska visa normal aktsamhet och skydda sin tekniska utrusning mot obehörigt användande. Svea gör inga kontroller att det är rätt person som använt säkerhetslösningen och tar heller inte ansvar för att behörig person utför transaktionerna på Kontohavarens konto. Svea har rätt att skjuta upp utförandet av uppdrag eller instruktion som lämnats via Kontohavarens konto om det, enligt Sveas bedömning, finns anledning att utföra särskilda åtgärder för att identifiera Kontohavaren eller verifiera uppdraget. 22.2 Kontohavaren som använder BankID för inloggning förbinder sig att: • välja en kod som är svår för andra att lista ut, • inte avslöja koden för någon, • inte anteckna koden på sådant sätt eller förvara noteringen på sådant ställe att dess samband med BankID framgår, • förvara eventuell anteckning om koden på ett betryggande sätt, • omedelbart ändra koden eller spärra BankID och under rätta Svea vid misstanke om att någon annan fått kännedom om koden, • vid misstanke om att någon annan otillbörligen fått tillgång till certifikatet omedelbart spärra sitt BankID och underrätta Svea, och • vid misstanke om att brott begåtts, omedelbart anmäla detta till polisen och Svea. 22.3 Det åligger Kontohavaren att säkerställa att dess BankID inte lämnas ut till obehörig. Kontohavaren ansvarar för att samtliga transaktioner som sker genom BankID är behörigen utförda. Har BankID använts obehörigen föreligger, oavsett om försummelse från Kontohavarens sida kan fastställas vid handhavandet av densamma, ett betalningsansvar gentemot Svea. Kontohavaren ansvarar mot Svea även för skada som drabbar Svea genom brott.

22.4 I det fall Kontohavaren är konsument, ansvarar denne för obehöriga transaktioner som har genomförts till följd av Kontohavarens försummelse vid administration av sitt konto hos Svea. Med försumlighet avseende administrationen avses bland annat brister i Kontohavarens åtaganden ovan om BankIDinloggning. Vid en sådan ersättningsskyldighet ansvarar Kontohavaren för beloppet, dock högst 400 kronor om Kontohavaren inte skyddat sin kod. Om Kontohavaren inte underrättar Svea om obehöriga transaktioner så snart det kan ske efter att ha fått kännedom om den (reklama tion), ansvarar Kontohavaren alltid för hela beloppet. Om Kontohavaren genom grov oaktsamhet har brutit mot sina skyldigheter, ska Kontohavaren ansvara för hela beloppet. Kontohavarens ersättningsskyldighet är dock begränsat till 12 000 kronor utom i de fall då Kontohavaren har handlat särskilt klandervärt. Kontohavaren kan även bli ansvarig för hela beloppet om denne inte underrättar Svea utan onödigt dröjsmål efter att ha fått vetskap om den obehöriga transaktion.

1. Kreditgivarens namn och kontaktuppgifter
Kreditgivare Svea Bank AB (publ)
Organisationsnummer 556158-7634
Adress Evenemangsgatan 31
169 81 Solna
Telefon 08-735 90 00
Webbadress svea.com
2. Beskrivning av huvuddragen i kreditprodukten
Typ av kredit Kontokredit utan säkerhet som kan användas av konsumenter vid betalning i butiker som samarbetar med
Svea Bank AB (publ).
Det sammanlagda kreditbeloppet
Detta är den övre kreditgräns eller det totala beloppet
som ställs till förfogande genom kreditavtalet.
Det sammanlagda kreditbeloppet utgörs av de köp som genomförts av konsumenten vid var tid beviljat kreditutrymme. Kreditutrymmet bestäms genom kreditprövning vid varje nytt köp.
Villkoren för kreditutnyttjandet
Här anges när och hur pengarna kan lyftas. Konsumenten kan använda krediten i samband med köp hos butiker som samarbetar med Svea Bank förutsatt att det
sammanlagda kreditbeloppet godkänns. Krediten lyfts i samband med att ett köp till motsvarande belopp har
beviljats och genomförts.
Kreditavtalets löptid
Krediten löper på obestämd tid tills dess den är återbetald. Konsumenten har rätt att säga upp kreditavtalet med
omedelbar verkan. Kreditgivaren har rätt att säga upp kreditavtalet med två månaders uppsägningstid. Kreditgivaren
har även rätt att säga upp kreditavtalet med omedelbar verkan om kvarvarande skuld saknas och 12 månader förflutit
från tidpunkten då kredittagaren senast utnyttjat krediten.
Avbetalningar och i förekommandefall, i vilken ordning dessa
ska fördelas
Fullföljer konsumenten villkoren för kampanjköp ska betalning av krediten ske enligt de villkor som angivits vid
köptillfället. Antal avbetalningar och beloppens storlek anges i samband med köpet och /eller i konsumentens kontokreditavtal.
Vid kontokreditavtal med generella villkor (flexibel delbetalning) är lägst belopp att betala 3% av den utestående
skulden, dock lägst 100 kr. Antalet betalningar baseras på storleken av inbetalningarna. Inbetalning sker månadsvis.
Det totala beloppet som du ska betala
Detta är det lånade kapitalet plus ränta och eventuella kostnader i
samband med krediten.
Det totala beloppet som ska betalas anges på den kontoavin som månadsvis skickas till konsumenten. Det totala
beloppet består av kapital, ränta, samt eventuellt avgifter.
Krediten beviljas i form av betalningsanstånd för en vara eller tjänst
eller är kopplad leveranser av specifika varor eller tillhandahållande
av en tjänst.
Kredit beviljas endast i samband med köp av varor och utgör betalningsanstånd för den specifika varan.
Varans/tjänstens namn, kontantpris Varans namn och kontantpris framgår av orderbekräftelsen från butiken
3. Kreditkostnad
Kreditränta eller i tillämpliga fall de olika krediträntor som gäller för
kreditavtal
Generella villkor för kontokredit:
Generella villkor gäller när kampanjvillkor inte träffats.
Generella villkor gäller när avtal för kampanjvillkor träffats
men inte följts.
Ränta: f.n 21,90%
Administrationsavgift: 29 alt 45 kr/mån
Uppläggningsavgift: 0 kr
Krediträntan är rörlig och kan ändras i den utsträckning det motiveras av kreditpolitiska beslut,
ändrade upplåningskostnader, andra kostnader som kreditgivaren skäligen inte kunde förutse
när krediten beviljades.
Kampanjvillkor:
Betalningsvillkor Uppläggningsavgift Adm. avgift Ränta
3 månader 95/195 kr 29/45 kr 0%
6 månader 195/295 kr 29/45 kr 0%
12 månader 295/395 kr 29/45 kr 0%
24 månader 395/495 kr 29/45 kr 9,95%
Kampanjvillkor gäller när konsumenten vid köptillfället har valt att delbetala enligt kampanjvillkor.
Villkoren gäller endast för det aktuella köpet och om konsumenten följer den valda kampanjplanen.
Följer inte konsumenten villkoren för kampanjplanen börjar de generella villkoren för köp mot
konto/kontokredit att gälla.
Effektiv ränta
Detta är totalkostnaden uttryckt som den effektiva räntan av det
samlade kreditbeloppet. Den effektiva räntan anges för att hjälpa dig
jämföra olika erbjudanden.
Köp mot generella villkor (flexibel delbetalning):
Exempelkredit 1:
Varuköp 10 000 kr, uppläggningsavgift 0 kr, administrationsavgift 29 kr
Ränta 21,90%
Kostnad per år vid 3% amortering: 6 299kr
Genomsnittlig månadsbetalning 525 kr
Den effektiva årsräntan blir vid 3% amortering 31,20%
Exempelkredit 2:
Varuköp 10 000 kr, uppläggningsavgift 0 kr, administrationsavgift 45 kr ränta 21,90%.
Kostnad per år vid 3% amortering: 6 489 kr.
Genomsnittlig månadsbetalning 541 kr
Den effektiva årsräntan blir vid 3% amortering 35,07%
Köp mot särskilda villkor (delbetalning):
Exempelkredit 1:
Varuköp 10 000 kr, uppläggningsavgift 295 kr,
Ränta 0%, administrationsavgift 29 kr, löptid 12 månader.
Den totala kostnaden blir 10 643 kr och månadsbelopp att betala blir 887 kr. Den effektiva räntan motsvarar 12,70%
Exempelkredit 2:
Varuköp 10 000 kr, uppläggningsavgift 395 kr,
Ränta 0%, administrationsavgift 45 kr, löptid 12 månader.
Den totala kostnaden blir 10 935 kr och månadsbelopp att betala blir 911 kr. Den effektiva räntan motsvarar 18,98%
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
WP20240701
Är det, för att erhålla krediten eller för att erhålla den enligt
villkoren i marknadsföringen, obligatoriskt att ingå avtal om:
– en försäkring som säkrar krediten, eller
– någon annan kompletterande tjänst?
Om kostnaderna för dessa tjänster inte är kända av kreditgivaren ska de inte inkluderas i den effektiva räntan.
Nej. Krediten erhålls utan krav på tilläggstjänster
Härtill hörande kostnader
Konsumenten betalar en kostnad för upprättandet av krediten vid kontokreditavtalets ingående. Denna avgift benämns i
kontokreditavtalet som uppläggningsavgift, vidare skall en månatlig administrationsavgift erläggas så länge skuld finns.
Kreditgivaren äger rätt att när som helst under kredittiden ändra avgifterna i den mån kreditgivarens kostnader ökat
eller minskat för den åtgärd avgiften avser att täcka.
Kostnader i samband med försenade betalningar
Uteblivna betalningar kan få alvarliga konsekvenser
(t.ex. tvångsförsäljning) och försvåra möjligheterna till
att erhålla kredit.
Om betalning av kapital, ränta eller avgifter inte sker i tid, ska kontohavaren betala dröjsmålsränta beträffande det
förfallna beloppet till dess full betalning av förfallen skuld sker. Dröjsmålsränta beräknas med 2% per påbörjad månad.
Vid försenad eller bristfällig betalning kommer även en kredit som har sin grund i ett kampanjköp att bli föremål för
räntedebitering enligt generell årsräntesats f.n. 21,90%. Dessutom kan påminnelseavgift f.n. 60 kr, förseningsavgift f.n.
145 kr, övertrasseringsavgift f.n. 85 kr utgå. Kontohavaren ska även ersätta kreditgivaren för kostnader för att bevaka och
driva in fordran hos kontohavaren om så krävs. Utebliven betalning kan medföra att kreditgivaren har rätt att säga upp
krediten till betalning i förtid.
4. Andra viktiga rättsliga aspekter
Ångerrätt
Ni har rätt att frånträda kreditavtalet inom 14 kalenderdagar.
Enligt konsumentkreditlagen har du som kontohavare ångerrätt på ditt
avtal. Ångerfristen är 14 dagar.
Förtidsbetalning
Hela eller delar av krediten kan återbetalas i förtid när som helst.
Kontohavaren har rätt att när som helst avsluta krediten genom att
förtidsbetala kvarvarande skuld
Sökning i databas
Om en kreditansökan avvisas på grundval av en sökning
i en databas måste kreditgivaren genast och kostnadsfritt
meddela dig resultatet av sökningen. Detta gäller inte om
utlämnandet av sådan information är förbjudet enligt
gemenskapslagstiftningen eller strider mot allmän
ordning och säkerhet.
Kreditkontroll görs genom kreditgivarens interna register och/eller genom kontroll mot externt kreditupplysningsföretag.
Om kreditgivaren genomför kreditkontroll med hjälp av externt kreditupplysningsföretag kommer kredittagaren/ kredittagarna få information om vilket bolag uppgifterna lämnats från.
Rätt att få ett utkast till ett kreditavtal
Du har rätt att på begäran kostnadsfritt få en kopia av ett utkast
till ett kreditavtal. Denna bestämmelse är inte tillämplig om
kreditgivaren vid tidpunkten för begäran är ovillig att ingå
kreditavtalet med dig.
Ja. Kontakta Svea Bank AB (publ) på 08-514 931 13
5. Ytterligare information gällande distansförsäljning av finansiella tjänster
a) Beträffande kreditgivaren
Registrering
Svea Bank AB (publ) är registrerat hos Bolagsverket med organisationsnummer 556158-7634.
Den berörda tillsynsmyndigheten Svea Bank AB (publ) står under Finansinspektionens tillsyn.
b) Beträffande kreditavtalet
Utnyttjande av ångerrätten
Enligt konsumentkreditlagen (2010:1846) har du som kredittagare ångerrätt av ditt kreditavtal. Ångerfristen är 14 dagar
och räknas från den dag då lånedokumenten är dig tillhanda. Ångerrätten utnyttjas genom att du skickar skriftligt meddelande till Svea Bank AB (publ), 169 81 Solna eller ringer till Svea Bank AB (publ) på 08-514 931 13.
Den lagstiftning som kreditgivaren använt som grundval för att
upprätta förbindelser med dig innan kreditavtal ingicks Svensk lag tillämpas på avtalet.
Klausul om tillämplig lagstiftning för kreditavtalet
och/eller behörig domstol
Svensk domstol är behörig att lösa en eventuell tvist i anledning av krediten.
Språkordning: Information och avtalsvillkor lämnas på svenska. All kommunikation sker på svenska.
c) Beträffande prövning
Förekomst av och tillgång till en mekanism för klagomål och
prövning utanför domstol
Svea Bank AB (publ) följer Finansinspektionens Allmänna råd om klagomålshantering. Med klagomål avser vi ett konkret
missnöje med hanteringen av våra tjänster. Klagomål ska i förstahand lämnas skriftligen.
E-post: klagomal@svea.com
Telefon: 08-514 931 13.
Post: Svea Bank AB (publ)
Klagomål
169 81 Solna
Du kan också be att få ärendet prövas av klagomålsansvarig hos Svea Bank. Är du fortsatt missnöjd kan du vända dig till
ARN,
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm
telefon 08-508 860 00
(www.arn.se).
Rådgivning kan erhållas av kommunens konsumentvägledare eller konsumenternas bank- och finansbyrå.
Konsumenternas Bank- och Finansbyrå
Box 242 23
104 51 Stockholm
0200-22 58 00
www.konsumenternas.se
Svea Bank AB (publ) följer lag (2015:671) om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden. Det innebär att Svea Bank
AB (publ) kommer att delta vid en eventuell tvistlösning hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN) om en kund anmält
en tvist dit.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
WP20240701

Följ oss på sociala medier.

Ett starkt förtroende hos både företag och influencers, och detta förtroende är grunden för vårt erbjudande. Med Sveriges mest omfattande utbud av tjänster, kombinerat med de mest konkurrenskraftiga priserna på marknaden, strävar vi ständigt efter att leverera kvalitet och värde till våra kunder.

boostkungen Visa